manduuuw

en blogg om min vardag .

Spanien 21-28maj! (långt inlägg lixom)

Kategori: Allmänt

vart ska jag börja liksom?
8 dagar på Gran Canaria, var inte helt fel så att säga. as nice hotell, riktigt bra mat, nära till stranden och hade mycket att erbjuda, dock hade inte taurito det, men som tur var låg mogan och peurto rico inte långt ifrån och taxin var billig hehe. men en helt perfekt resa med bästis. vi trivdes som fisken i vattnet.

onsdag, dag 1: kom fram till hotellet och fick vårat rum på 11 våningen vilket innebar högst upp och svindel deluxe! sedan tog vi det bara lugnt eftersom vi var rätt trötta efter nattens bilkörning och flyget. tog ju ändå ca 6 timmar med llyg..

torsdag, dag 2: vaknade upp vid 8.15 vilket vi gjorde varje dag. gick ner till frukosten, herregud vad det fanns att äta.. inte så konstigt att man gick upp i vikt hehe..
var väldigt molningt i taurito så vi tog med oss badkläderna och åkte till puerto rico för shopping. köpte cigg, cider och annat gött och sedan gick vi ner till stranden där, var helt underbart!! sjukt varmt och härligt, dock smartarlsen som vi glömde vi solkräm på hotellet så vi körde utan vilket slutade med att vi brände oss, aja de var bara att ta sig igenom den natten med hårda lakan. på kvällen tog vi några drinkar med några engelsk män, suuuuper trevliga och roliga! slutade med bad i havet, sommar feeling deluxe

fredag, dag 3: även molning morgon i taurito så vi åkte vidare till mogan som bara låg några kilometer bort. Gick på marknaden där som hålls varje fredag, svettigt och mysigt, dock är det ju bara skit men ändå kul att kolla lixom :) senare på dagen tog vi de bara lugnt innan vi körde på utgång med grabbarna ännu en gång!

lördag, dag 4: vaknade upp och stressa lite grann, åt frulle sen packade vi väskan för en dag på havet. tog en taxi till peurto rico där båten väntade. härlig dag som bjöd på god mat, dricka, skön musik och bananåkning, dock såg vi inga delfiner eller nåt som vi förväntade oss men trots de hade vi en bra dag, soleksem på brösten ploppade fram efter den dagen. på kvällen åkte vi tillbaka till peurto rico för en utgång, men de sög så vi köpte med oss subway och myste hemma istället!

söndag, dag 5: vart en heldag på stranden och lugnt

måndag, dag 6: heldag i peurto rico på stranden i amadores, sjuuuukt fin strand! vart en lugn kväll med lite cider som vanligt :)

tisdag, dag 7: vaknade upp och tog en cider bara för att jag kunde lixom ;) vart en halv dag på stranden och en halv dag vid poolen för att utnyttja all inclusive eftersom vi knappt drack ifrån hotellet utan köpte egna cider osv.

onsdag, dag 8: packade om väskan och gick ner för lite frulle och sedan stekas en sista gång vid poolen. sen upp och packa ner badkläderna för att sedan gå ner till lobbyn och hoppas på bussen till flygplatsen.

hade världens bästa resa med min bästa vän, kunde faktiskt inte haft de bättre, tack Clara för allt, du är bäst! Love YOU ♥